09 Ağustos, 2007

Zihinsel Temizlik

Fazla zamanım yok, bu nedendendir şu sıralar yazı altlarına sıkıştırmak istediğim notları sıralayacağım. Zihinsel temizlik bir nevi.

İşimden sıkılmaya başladım. Bu işi okul açılmadan bırakacağım anlamına gelmiyor. Duyduğuma göre herkes işinden sıkılıyor. İlerde ne işveren olacağım, ne de işçi, böyle istiyorum. İleride ne olacağım?

Laf ileriden açıldığında, gelecek zaman hayalleri getirir, fazla cesur olduğumu söylerler, mail bile aldım bu konuda. Bir arkadaşım var, Sıla, onu da kendime benzettim, bir ara sinema üzerine çalışmalarına ara filan vermişti, çok kızmıştım, bu bilginle/azminle 5 sene sonra eline kimseler su dökemez, dedim. Beni dinledi ki pratik için blog (East of Eden) açtı, aynı yaştayız ve farklı zevklere sahip olsak bile benzer hayallerin peşindeyiz. İleride birbirimize destek olacağız, kim ünlü olursa sermaye sağlayacak berikine, sonra, ün ve para ile birlikte bir kültür-sanat evi kuracağız. Andy Warhol’un Factory’sini örnek almıyoruz fakat o ayarda olacak. Yüce 8/1’in ilhamıyla herhalde. Sıla filmler çekecek filan falan. Her neyse, siz şimdi gelişmeye açık yazılarını okuyun, rehber olun, birde emin olun, bir süre sonra rehber Sıla olacak.

Bir kültür-sanat atölyesi de yerli mizahçılara ait; Penguen’de dağıldı, biliyorsunuz ya da bilmiyorsunuz. Mizahımız ihtişamlı günlerini geride bırakmışken, sürekli parçalanan dergiler çaplarını düşürmüşken oldukça gereksiz olmuş. Bence bu konuda İngiliz Çizgi Roman Dergisi 2000 A.D. örnek alınmalı; major dergi bu, yıllardır çıkıyor ve çok ünlü yazarlar yetiştiriyor, ekibe katılan yeni isimler ise major dergiye bağlı seriler çıkarıyor fakat tutmazsa yine ana yere dönüyor, hem istenen rahat ortam sağlanıyor hem de kimse açıkta kalmıyor ya da çaplar küçülmüyor. Maalesef, şu anda herhangi bir major seriden yoksunuz, son yıllarda yükselen Penguen’de iki kere parçalanınca geriye ne kalacak acaba?

Aklıma geldi, bir şey soracağım, içeriğim karıştı sanki içim karıştı. Bir M.I.A. yazısını politika takip edince haliyle bu durum rahatsızlık yaratabilir. Ne diyorsunuz? Neyi daha çok istiyorsunuz? Merak ediyorum. Becerebilirsem anket yükleyeceğim. Üç güzel Suede şarkısı yükledim ki dinlemeyenleri çarpması muhtemel!

Indian Strings

Europe is Our Playground

Starcrazy

1 yorum:

erins dedi ki...

helal olsun. Hayallerinizin peşindan koşun, asla yılmayın! Başka işlerle iligili uğraşın gibisinden öğüt verenlere kulak asmayın, çünkü en büyük kötülük onlardan gelir, mutlaka başarılı olacaksınız.