05 Şubat, 2008

xxx

Hayır, eski yazılarımı silmedim. Sadece arşiv menüsünü kaldırarak anasayfada görünenlerin dışında birikenlere ulaşmayı zorlaştırdım. Tatilde iyice dağıldım, temizlik iyi gelebilir; eleme yapıp sileceklerim var.

Blogu açtığımda on beş yaşındaydım. Bloggerlık ise çok kolaydı. Bildiklerim yaşıma göre yeterliydi hatta fazla bile gösterebiliyordum. Anlattıklarımı anlatma biçimimi de önemsemiyordum, önemli değildi çünkü anlatmam bile yeterli geliyordu. Geçen gün benden yaşça büyük bir arkadaşımla görüştüm, ısmarladığı yemek güzeldi, onun şarabından da bir yudum aldım, şarap güzeldi ve biz konuşurken birden koluma hafif bir yumruk salladı: Sen 17 olacaksın, seneye de Öss sınavına gireceksin, tanıştığımızdan beri ne hızlı büyüdün, derken yaşımla dalga geçtiği başka zamanlardaki gibi gülümsemiyordu. Ciddiydi.

Neyse, bugün bloga yeni başlık resmi bakıyordum, canım sıkılmıştı ya, template ile uğraşmanın yoruculuğunu istiyordum. Amerika'lı bir blogger'ın birkaç ay önce attığı maili hatırladım. Maillerimi silmeyecek kadar tembel olduğumdan, baştan dördüncü sayfada o maili bulabildim ve tekrar okudum. Elbo denen site sayesinde, mp3'ler için bloguma girdiğini ve beğendiğini yazmıştı, sonunda da p.s'sini italik ve kalın harflerle büyüterek Rus fotoğrafçı/yazar Slava Mogutin'i önermişti. Slava Mogutin, mağara çıkışlı, Sibirya doğumlu, derisi beyaz, saçları sarı, gözleri mavi, dili kırmızı biriydi. Fotoğraflarını sevmiştim fakat daha sonra Nan Goldin'i daha çok sevecektim; Nan Goldin'i tanımam için önce Mogutin'i tanımam gerekmişti. Goldin'den sonra da, öpüşen Batman ve Robin'iyle Terry Richardson'la karşılaşacaktım. Bahsi geçen isimlerin bahsi aslında sonraya. Maili tekrar bulup Amerikalı'nın verdiği linklere tekrar bakmamın sebebiyse, o linkler arasında Rusya'nın ünlü bir galerisinin linkinin de olmasıydı. Çalıştığı sanatçıların çalışmalarına yer veren sitede, Mogutin ile birlikte ''Kabul Olympics 2002''i üretmiş Sergey Bratkov'unkilerin başlık resmi olabileceği ihtimaliydi. Oldu da. Yeni başlık resminin öyküsü kısaca böyle.

Slava Mogutin, Nan Goldin ve Terry Richardson daha sonra çünkü onlar yaramazlar, yeni template'in açılışı için fazla sivriler.
Uslu fotoğraflar çeken Sergey Bratkov'un işleriyse biraz karışık, benim yanyana iliştirdiğim bu iki fotoğrafı ''Kids'' sergisinden: http://www.regina.ru/main?page=exhibitions&id=4
Mogutin ile Bratkov: http://www.regina.ru/main?page=exhibitions&id=37
32 sayfada 4'er fotoğrafı, karışık: http://www.regina.ru/main?page=artists&id=3&type=selected%20works

2 yorum:

sebnem dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
sebnem dedi ki...

yukarıdaki isimlerin yanında fazla sakin kalıyor ama Slava Mogutin bana biraz Lise Sarfati'yi hatırlattı.. bugüne kadar denk gelmediysen diye: http://www.yossimilogallery.com/artists/lise_sarf/?show=0&img_num=3#title