02 Temmuz, 2008

Genç Siviller Meselesine Ek

Genç Siviller'in Ali Bayramoğlu feat.'li toplantılarına (çalıştığım iş yerinin sahibi, git bir bak neymiş, deyince onu kıramadım) seyirci olarak katılmam, ilk başta gereksiz gibi görünse de, uzun süredir aklıma takılan, sivil toplum örgütlerinin adamakıllı hepsinde görülen iktidarı, devleti karşısına alamama durumunu tekrar belli etmesi, hatırlatması açısından faydalı oldu. Bu konuda daha fazla şey söylemek istiyorum, en azından izin günümde. Başlamışken, biraz daha yazacağım ama. Lambda, diyeyim mesela.

Şimdi, tersten bakalım. Lambda'nın iktidarla bir derdi ya da iktidarın izdüşümü konumuna gelecek savsözü oldu mu? Yoksa, sadece LGBT bireylerin demokrasi kazanımlarını sağlamaya mı çalışıyorlardı yani ki geliştirdikleri politika, daha bireyci ve devlet çıkarlarından uzaktı? Bu sorulara, evet, cevabı verilebilir. Lambda apolitik bir örgütlenmedir, demiyorum, yalnızca, yapıp ettikleri ve yapıp etmek istedikleriyle siyasi alanda farklı bir yerde konumlandıkları doğrudur. Bu yüzden de devletin karşısındadır. Neden ki Lambda'nın lambaları sönmektedir.

*** Melankolik Optimist geçen yazıya uzun bir yorum atmış. Bu yorumdan kalkarak, Genç Siviller ve diğer sivil toplum örgütleri hakkında eleştiri geliştirebiliriz. Tabii, aksini düşünerek, tutuklananların tutuklanması gerektiğini ben de savunuyorum, tersinden bakarak, meseleye ayna tutarak, karşıt yansımasını da görmeliyiz. Gelişen olaylar karşısında, tarafların antidemokratik tavırları içerisinde taraf tutmak, onun veya şunun ekmeğine yağ sürecektir.

Ekmeğine yağ sürmek gibi basit bir benzetmeyi kullandım çünkü,

Birini tanıyorum dilim ekmeklerin beyaz hamurunu tereyağıyla örter.

0 yorum: