29 Temmuz, 2007

Kitlesel Duvar Kitlesel Tepki Kitlesiz İnsan

Kimi zaman, bazı konularda kaskatı kesilip tastamam sıkılaşan, kötücül fakat güçlü bir duvara dönüşen ‘halk parçaları’nın değer yargıları beni büyülüyor. Şu ve bu yönden, aynı yoldan yürüyen insan toplulukların oluşturduğu kabilelerin istemsiz sınırları, duvarları var yani. Fatih’de bir ara mahallede süper mini ile gezmek her nasıl abesle iştigal olursa, Nişantaşı’nda ayakkabının modeli sosyal sınıfın için o derece önemli. Sonra işte ben duvarları severim, ahlak denen uçucu şeyi zorlamak demek insanın kendi sınırlarını yaşaması demek ki bu eğlenceli; bazen içime çekilip imgelerimi yok etsem de inadına parlamak istediğim günler olmuyor değil. Ahlak kişiseldir ve bunu gruplaştırmaya dönüştürenlerin karşısında dimdik durabilmek zorlu fakat onurludur.

Seçim sonrası ahlakla pek alakalı olmasa da havada ‘kitlesel tepkiler’ uçuşuyor, duvarlardan geliyor. AKP’ye oy vermemiş olanlar büyük bir rahatlıkla ‘bu millet aptal’ diyebiliyor; kendileri uzaydan herhalde. Milliyetçilik çamuruna battıktan sonra böylesi sözler söyleyebilmek saçmalığın dik alası. Miraslar üzerinden siyaset yaparak kitleleri kandırmaya çalışanların bu seçimde yediği tokatın acısı dinmeden, ‘kaybettiniz, kendiniz istediniz’ yaftasını yapıştıranların şizofreniye varan ‘kim AKP’ye oy verdi?’ sorgulamaları ise son yılların en büyük kitlesel bunalımı.

Duvarları seviyorum, tek oluşları ve önünü kapamaları bir yana, insanları yeni yol arayışlarına itiyorlar. Ya duvarlara boyun eğersin, ya da delip geçersin. Duvarların tepkileri ya ders verir sana, ya da kısıtlar, kırpar. Duvarlar, örnektir, ya aralarında olursun, kötücüllüklerine dâhil olursun ya da gururunu utancının kızıllığıyla boyayıp aldırmadan yaşar gidersin!

------------------------------------------------------------------------------------------------

'Trendsetter' dergisinin Ağustos sayısında, 'ElektronMaşina' isimli müzik bölümünde 'ayın günce sitesi' seçilmişiz. Hakkımda kaleme alınmış üç paragraflık incelemede öyle kibar, öyle güzel sözler var ki okurken utancımdan ve heyecanımdan salak salak gülümsedim; Trendsetter dergisine ve özellikle Dr. Warp'a beni gururlandırdıkları için teşekkürlerimi iletiyorum. 141. sayfada 'Suetkafa' var!

2 yorum:

morfasulye dedi ki...

trendsetter on yeteleden beşe düştü. herkes bu ay alsın bakıyım!

Ezgi dedi ki...

Sizinle seçimler hususunda aynı görüşü paylaşıyorum üstadım. (kıymet biliniz, genelde çarşı, herşeye karşıyımdır)