09 Mart, 2008

If You Don't Want Me To Destroy You

Üç alıntı vermişlerdi. Biri hakkında deneme yazmamız isteniyordu. Geleneklerin yeniden yorumlanması gerekliliğini insani bir görev olarak yorumlayan Heidegger'i seçtim fakat yazıya başlamak kolay olmadı. Özgür düşünce yetisini geliştirmek için düzenlen bu sınav dört saat sürüyordu ve tuvalete gidebilmek için görevli öğretmenlerin gözüne uzun uzun bakarak izin istemek gerekiyordu. İsteyen yazısını bitirip okulun bahçesinde bekleyebilirdi ama saatlerce bir bankta oturmakta pek eğlenceli değildi ve sınıfta kalıp başka başka şeyler düşündüm. Dışarıda harika bir hava vardı ve eğildiğim kağıdın üzerine güneş ışığı bile yansımıyordu.

Okulum adına, son anda katıldığım bu yarışmanın çeşitli önyargıları olduğunu okumuştum. Sınavın seçiçi kurulunu oluşturanlar öğretmenlerin, aynı zamanda, özel dersler vererek öğrencilerini sınava alıştırdığını da okumuştum. Özel okullarda okuyanların neyin sorulacağını ve nasıl cevaplandıracaklarını bildiklerini biliyordum. Açıkcası, derece kazanmak için katılmadığımdan, önyargı ve kıyakların herhangi bir rahatsızlığını hissetmedim. Yalnızca, bu seneki organizasyonu düzenleyen Fransız Lisesi'ni merak ediyordum ki bu lise, Tacim'in çalıştığı gazetenin beş on adım ötesindeydi. Fakat okul da organizasyon kadar kötüydü. İnsanlar birbirleriyle iletişim bile kuramıyor, bir resmiyet, senin yerin ve diğerlerinin yerini belli ediyordu.

Öyleyse, kendi yerlerimden bahsedecektim. Kendime ihanet etmemek için, savunduğum fikirlerin, okuduğum yazarların hatrına hiçbir çekince hissetmeden yazmaya başladım. Evrime ihanet saydığım ahlak düşkünlüğünün körelticiliğini vurgulamak için Georges Bataille veya Jean Genet gibi modelleri örneklendirirken, kendimden bahsedebileceğim ortamı hazırladıktan sonra, erotizm ve şiddet dolu bir sonuç paragrafıyla yazıyı sonlandırdım. Ahlakı sorgulamamız isteniyordu, ben de ahlaksız bir yazı yazdım. Denememin Ankara komisyonunu rahatsız edeceğini biliyordum fakat kazanabileceğim dereceyi (ödül bile vermiyorlar, bu da önemli), kendi değerlerime tercih etmekten tereddüt duymadım. Hem, cüretkar ve ahlaksız bir yazıyı değerlendirmek için kendi geleneksel anlayışlarının dışına çıkmaları gerekecekti ki, bu ironi, herhangi bir derecenin tatmininden daha hatırlanırdı.

mp3: Super Furry Animals - If You Don't Want Me To Destroy You

0 yorum: